Η μελέτη πριν την εγκατάσταση αυτόνομου φωτοβολταϊκού συστήματος με μπαταρίες φωτοβολταϊκών βαθιάς εκφόρτισης αν επιθυμείτε να αποκοπείτε από τη ΔΕΗ ή όταν δεν έχετε εξαρχής δυνατότητα σύνδεσης με το Δίκτυο, είναι μία διαδικασία που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή των επιμέρους τμημάτων του συστήματος ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες σας. Η μπαταρία είναι το κομμάτι αυτό του συστήματος που χρήζει ειδικής μέριμνας καθώς προσδίδει αξιοπιστία στο σύστημα με ικανότητα για αδιάκοπη αυτονομία ρεύματος. Όταν βρίσκεστε στο βήμα όπου πρέπει να διαλέξετε μπαταρίες φωτοβολταϊκών βαθειάς εκφόρτισης, ψάχνοντας στην αγορά συναντάτε μία πληθώρα επιλογών και αναρωτιέστε…τί να διαλέξω?
√ Η απαίτηση για ημερήσια κατανάλωση ενέργειας 3,5-4 κιλοβατώρες το χειμώνα και 12 κιλοβατώρες το καλοκαίρι στην εν λόγω κατοικία, οδηγεί στην επιλογή 6 μονοκρυσταλλικών φωτοβολταϊκών πάνελ Q-CELLS 305Wp που καλύπτουν αυτή την ενέργεια.
√ Χρειάζεστε ρυθμιστή φόρτισης μπαταριών φωτοβολταϊκών Victron SmartSolar MPPT 150V/70A στα 24V που θα «χωρέσει» τα 6 φωτοβολταϊκά πάνελ των 305Wp.
√ Από την απαίτηση για ταυτόχρονη λειτουργία ψυγείου, φωτισμού, τηλεόρασης, κλιματιστικού 9.000 BTU, δράπανου 500W και αντλίας 700W επιλέγεται inverter αυτόνομου φωτοβολταϊκού Victron MultiPlus 24V/3.000VA που μπορεί επιπροσθέτως να φορτίσει βοηθητικά τις μπαταρίες από γεννήτρια.
√ Για αυτό το σύστημα, για 2-4 μέρες αυτονομίας ρεύματος σε συννεφιασμένο καιρό το χειμώνα χρειάζεστε μπαταρία περίπου 700Αh στα 24V. Τι επιλογές έχετε?
1. Μπορείτε να επιλέξετε 6 12βολτες μπαταρίες κλειστού τύπου AGM VRLA 240Ah.
2. Επιλέγοντας 12 2βολτες μπαταρίες ανοικτού τύπου SUNLIGHT SOPzS 720Ah έχετε…4πλάσια διάρκεια ζωής των μπαταριών με κόστος λιγότερο από 100 ευρώ παραπάνω!
3. Εάν δεν υπάρχει δυνατότητα αερισμού του χώρου εγκατάστασης και δεν επιθυμείτε συντήρηση με συμπλήρωση απιονισμένου νερού, αντί για τις SOPzS μπορείτε να επιλέξετε 12 2βολτες μπαταρίες κλειστού τύπου με GEL ηλεκτρολύτη SUNLIGHT SOPzV 710Ah. Είναι η απόλυτη επιλογή με ακόμα μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις SOPzS, με αντιστάθμισμα φυσικά το επιπλέον κόστος των 700 ευρώ.